WELKOM BIJ KARTAFSTELLEN.NL ENSCHEDE
Even voorstellen...
Gespecialiseerd in het meten van krachten in autobanden, gekoppeld aan een grote passie voor racen en elektronica ben ik in 2003 begonnen met het analyseren van de rijbewegingen van een wedstrijdkart.Apparatuur hiervoor heb ik in eigen beheer ontworpen, welke ik tot heden verder ben blijven ontwikkelen. Naast registratie van motor- | rem prestaties, is het essentieel dat je ook bochtsnelheden kunt registreren op zowel links- als rechtsaf gereden bochten. Het vastleggen van de positie v.h. zwaartepunt v.d. kart is inherent aan de hoeveelheid neerwaartse load en grip per wiel. Met een vergelijking van de data van 4 wielen wordt het zwaartepunt uiteindelijk bepaald. Dit bepaald ook mede het karakter van de kart, ook hoe pointy de kart wordt afgesteld. Om de kartbewegingen te kunnen volgen maak ik gebruik van GPS technologie, het analyseren vindt plaats in een Python programma. Op deze site vind je hierover veel informatie, specifiek gaat het over hoe je voor jouw kart en circuit beter de optimale instellingen kunt vinden voor de meest efficiënte [L<>R balans] op het moment dat er gereden wordt. De kart kan hiervoor eerst éénmalig statisch worden gecontroleerd op 2D uitlijning van het centrale zwaartepuntVervolgens wordt op het circuit dynamisch de GFORCE [LINKS<>RECHTS BALANS] gemeten. Dit systeem legt alle Gforces op 3 assen vast in een rekensysteem en berekent hiermee de specifieke 3D circuitafstelling van de kart.Ook worden de rondetijden vastgelegd met behulp van GPS_Finish_Coordinaten.
Meer dan 30 jaar ervaring met het meten van krachten via de load, op de interne structuur van autobanden en een afstudeerscriptie op het gebied van tire uniformity performance, geven mij een leidraad in dit systeem voor kart performance optimalisatie.